Gijsen Zien & Horen

voorwoord

Het zonnebrillenseizoen is aangebroken. Onze collectie zonnebrillen is dan ook weer helemaal up-to-date. Al in het najaar beginnen we met het inkopen van nieuwe collecties en modellen op verschillende beurzen in Europa. In deze editie laten we de nieuwste trends op zonnebrillengebied zien. Daarnaast willen we u graag kennis laten maken met een aantal merken waarvan wij voor het eerst zonnebrillen in de collectie hebben opgenomen.

Naast de nieuwe trends staan we ook stil bij het belang van een zonnebril. Een zonnebril is echt meer dan alleen een fashion item. Uit onderzoek van het Oogfonds blijkt dat veel jonge kinderen geen zonnebril dragen, omdat de effecten van UV-straling op de ogen niet bekend zijn bij de ouders.

Uiteraard is het dragen van een zonnebril ook voor de ogen van volwassenen erg belangrijk, maar de ogen van jonge kinderen zijn nog kwetsbaarder.

Naast de trends op zonnebrillengebied en het belang van een goede zonnebril besteden we ook aandacht aan contactlenzen. Hoe zorgen wij samen met u voor een optimaal zicht en bieden we contactlenzen aan die perfect aansluiten bij uw ogen en uw gebruikssituatie?

Misschien zijn u de mooie foto’s in deze, maar ook in alle voorgaande edities al opgevallen. Deze foto’s worden gemaakt door fotografe Kim Booij, van Kim Booij Photography uit Sittard. Verderop in deze editie een uitgebreid interview met haar.

Een boordevolle editie waar u hopelijk weer veel lees- en kijkplezier aan beleeft. We hopen u snel weer te mogen begroeten in onze winkel.

trends

Nieuw in onze zonnebrillencorner

We hebben drie nieuwe merken toegevoegd aan onze zonnebrillencollectie. U kunt nu ook Silhouette, DITA-Lancier - Max Verstappen draagt er een - en Etnia Barcelona vinden in onze vernieuwde zonnebrillencorner.

contactlenzen aanmeten

stappenplan

Welke stappen doorlopen wij samen met u om er voor te zorgen dat u contactlenzen gaat dragen die aansluiten op uw wensen?

Ray-Ban
Ray-Ban
Chanel
Chanel

Interview door Claire Gijsen

Kim Booij, Fotografe

Het idee van de Gijsen Gazet ontstond 2 jaar geleden. We bestonden bijna 65 jaar en over deze tijd valt zoveel te vertellen dat men er een boek over kan schrijven. Één beeld zegt meer dan 1000 woorden en dus was de keuze snel gemaakt dat in de Gazet bijzondere foto’s moesten komen. Wie deze beelden ging maken was een unaniem besluit. Dit moest en zou Kim Booij worden. Kim probeert de speciale momenten van geluk of schoonheid te vangen op beeld. De tijd voor héél even stil zetten.

Artdirector & fotograaf: Kim Booij Photography – kimbooij.nl | Styling & kleding: FEE Collective – feecollective.com | Hairstyling: Bie Bibi – biebibi.nl | Visagie: Yvonne Duut – DUUT Visagie | Fotolocaties: Foodies Go Fresh – foodies-gofresh.nl, Fortuna Sittard – fortunasittard.nl | Grafische vormgeving: StudioMarq – studiomarq.nl | Verspreiding: Sandd