Ad-hoc handelen en denken in mogelijkheden waren de uitdagingen van afgelopen jaar. Ondanks dat lopen ook de jaarlijkse marketingactiviteiten gewoon door, zoals de Gijsen Gazet. Alweer 4 jaar geleden ontstaan ter ere van ons 65-jarige bestaan. Lisan: “Weet je nog die eerste fotoshoot? Wat een mega project was dat! Een driedaagse shoot met een team van 10 personen, 17 modellen, 32 (zonne)brillen, 30 kledingsetjes en 9 locaties. Het resultaat; foto’s die voor een heel jaar, dus ieder seizoen, geschikt moesten zijn. Daar stonden ze dan, onze modellen met zomer topjes in de winterse kou.” Claire: “En dan hadden we alleen nog maar de foto’s! Alle teksten en de opmaak van de Gazet moesten nog worden gemaakt. Maar het is gelukt! De reacties waren écht enthousiast…en dat zijn ze nu, 9 edities later, nog steeds.” Inmiddels is er al een hoop verandert. Zo hebben we nu twee keer per jaar een fotoshoot.
Op die manier hebben we altijd de nieuwste brillen en verschillende seizoenen op de foto. Marc: “Scheelt weer, hoef ik in de zomer geen blaadjes aan de kale winterbomen te Photoshoppen. Het blijft een leuke uitdaging. Het plaatsen van de teksten met de bijpassende foto’s, het laten opvallen van de koppen en er zo voor te zorgen dat de lezer elke keer weer enthousiast wordt wanneer de Gijsen Gazet op de mat valt.”
En zo hopen we je deze keer, met de 10e editie, weer te enthousiasmeren. Over oogmode, oogzorg en horen. De technieken gaan vooruit, terwijl bij de monturen de vintage trend terugblikt naar vroeger. Beeldschermbrillen worden steeds belangrijker vanwege het thuiswerken en bij Gijsen Horen zien we dat de toestellen zich aanpassen op de wensen van een jongere (van geest) doelgroep.
Genoeg te vertellen dus. Lees je mee?
Wij hebben weer nieuwe merken en productlijnen aan onze collectie toegevoegd. Nog meer mooie (zonne)brillen in onze winkel!
Akoni
Correctie- en zonnebrillen
Tijdloos en vooruitstrevend, innovatief en trendy. Door het ambacht van de experts in Japan ontstaat pure kwaliteit. De designs van mister Akoni, tevens de ontwerper van de Balmain brillenlijn, geven de brillen een tijdloos en high-end uiterlijk.
Dior
Correctie- en zonnebrillen
De brillen van Dior zijn het symbool van een opvallende blik en onderscheiden zich door een grote creativiteit. De kleine details die in de kleding van Dior te zien zijn, komen terug in de ontwerpen van de brillen. De collectie is alleen verkrijgbaar in Dior-winkels en een selectief netwerk van particulieren opticiens. Met trots zijn wij een verkooppunt van de brillencollectie van Dior.
Rolf Wunderbaum
Correctiebrillen
De nieuwe brillencollectie van ROLF draait helemaal om de kracht van planten. Uitgangspunt voor de nieuwe collectie is een poeder verkregen uit de zogenoemde ‘wunderbaum’.
De verschillende modellen zijn elk verkrijgbaar in 6 kleuren. Fijne contouren en strategisch geplaatste rondingen maken van elke bril een mooi en tegelijkertijd functioneel accessoire dat buitengewoon comfortabel is om te dragen. En bovendien 100% natuurlijk.
ECO Ocean
Correctiebrillen
Het concept is eenvoudig én innovatief in de brillenindustrie: ECO gebruikt plastic uit de oceaan en geeft het nieuw leven in de vorm van een bril! Samen met Waste Free Oceans, een door de VN gecertificeerde NGO die samenwerkt met lokale vissers die visnetten, touwen en sleepnetten inzamelen. Deze items worden vervolgens gecontroleerd, schoongemaakt, gesneden, gedroogd en voorbereid. Daarna worden ze geëxtrudeerd in de plastic korrels die de ECO Ocean-frames worden. De monturen zijn lichtgewicht met een gladde, matte afwerking in op de oceaan geïnspireerde tinten.
Yellows Plus
Correctie- en zonnebrillen
Traditionele ambacht en een moderne visie.
Jarenlange kennis en ervaring, gecombineerd met Japans ambacht en moderne materialen, zijn de juiste ingrediënten voor de uitzonderlijke kwaliteit van Yellows Plus vandaag de dag. Uitsluitend handgemaakt van de beste materialen.
Oprichter en ontwerper Toshiaki Yamagishi is elke dag actief op de werkvloer, ieder ontwerp komt van zijn hand. Zijn sterke visie is zichtbaar in de verfijning en herkenbaarheid van de gehele collectie.
Omdat de correctiebrillen zo geliefd zijn bij onze klanten, hebben we nu ook de zonnebrillen aan onze collectie toegevoegd.
Nina&Max
Correctie- en zonnebrillen
Bij Nina&Max houden we net als jij niet van moeilijk doen. Ons concept is daarom simpel en transparant.
Voor een vast bedrag van 98 euro koop je een complete en trendy bril of zonnebril op sterkte met enkelvoudige glazen. Je bestelt je bril online of koopt er één (of twee) bij Gijsen.
We raden je altijd aan om bij ons langs te komen zodat we ook nog even een oogmeting kunnen doen. Voor de oogmeting rekenen we 25 euro.
Steeds meer kinderen worden bijziend, volgens onderzoek is in 2050 50% van de wereldbevolking bijziend waarvan 20% een oogaandoening krijgt.
Dat zijn schrikbarende cijfers. Gelukkig kan bijziendheid afgeremd worden door je leefstijl aan te passen, maar ook door gebruik van speciale brillenglazen. Dat is echt een innovatief staaltje techniek, net pas op de markt gebracht. Benieuwd hoe dat precies werkt? Je leest het in deze blog.
Het is je vast niet ontgaan. Sinds een paar jaar zijn de brillen die we herkennen van de retro films of oude familiefoto's weer helemaal terug van weggeweest. Een trend die, als het aan ons ligt, nog wel even mag blijven! De nieuwste collecties zijn binnen en het is ons niet ontgaan dat elk merk hier op inspeelt. Vormen, kleuren en materialen van vroeger komen terug in de brillen van nu.
Benieuwd naar alle trends voor het voorjaar? Ontdek ze hier!
Onze ogen zijn niet gemaakt om langdurig en intensief op korte afstand te kijken. Tegenwoordig doen we dat wel, we kijken bijna de hele dag op korte afstand naar beeldschermen. Dit kan al na twee uur vervelende klachten geven, die te voorkomen zijn met een beeldschermbril.
Wat zijn de voordelen van een beeldschermbril, voor wie is een beeldschermbril en wordt een beeldschermbril vergoed door je zorgverzekering? Antwoord op deze en nog veel meer vragen lees je op onze speciale beeldschermbrillen pagina! horenzien.gijsen.nl