Het vak opticien wordt vaak nog als saai, technisch en vooral praktisch gezien, maar bij Gijsen denken we daar anders over! Het is in de loop van de jaren echt een leeromgeving geworden. We hebben ondertussen al heel wat mensen in opleiding rondlopen of die hun opleiding afgerond hebben en zelfs doorstuderen. Je raakt hier eigenlijk nooit uitgeleerd. De technieken en trends blijven zich ontwikkelen en daar bewegen wij als team en familie voor jou als klant in mee.
In dit artikel gaan we verder in op de opleidingsmogelijkheden & visie binnen Gijsen. Zo zaten we in de kantine aan de tafel met één van onze begeleiders en twee medewerkers die hier een opleidingstraject hebben gevolgd. Waaruit een mooi gesprek ontstond. Begeleider Guido (39) is hier bij Gijsen begonnen als opticien na al een aantal jaar te hebben gewerkt in het vak als gediplomeerd opticien. Inmiddels werkt hij hier 4 jaar waarvan hij ruim één jaar begeleider is. Guido: ’’Zelf ben ik iemand die graag mensen helpt om te groeien in hun vak, kennis en persoonlijke ontwikkelingen. Er moet natuurlijk ook wel feedback komen vanuit de stagiaires, aangezien de lat hier hoog ligt en ik daar zelf ook weer van leer.’’
Noud (21): ‘’Dat heb ik wel gelijk gemerkt toen ik hier binnenkwam. In het begin was het toch wel wennen al die regels maar nu begrijp ik ook wel waarom! Er is namelijk echt structuur nodig in dit grote uiteenlopende bedrijf wat met continuïteit blijft groeien. Op dit moment vind ik contactlenzen heel leuk om te doen, dit is mijn nieuwe uitdaging nu ik ben afgestudeerd als opticien. Je zou het haast niet verwachten, maar juist met klachten ga ik het liefst aan de slag, en dan vooral de kijkklachten bij oogmetingen.’’ Vervolgens komt er nog een andere passie naar boven; Porsche brillen. “Je verkoopt dan zo iets moois, iets unieks. De materialen, het design, achter alles zit een reden. Dit merk brengt vaak een limited Edition uit, die gekoppeld is aan het Porsche auto verhaal. Gelukkig heeft Leo, mijn werkgever ook een passie voor Porsche brillen en koopt hij deze series met regelmaat in. Stappen maak je hier, figuurlijk en letterlijk. Van zowel in de werkplaats als in metingen, tot aan kennis van producten. De klantenbenadering en ultieme service, iets dat hier vanzelfsprekend is en je je daardoor snel aanleert door ook zelf initiatief te tonen!’’
Amber (22): ‘’Ja daar heb je wel gelijk in! Al vanaf het begin moet je zelf het initiatief tonen om op de klanten af te stappen. Door je steeds meer erin te verdiepen en mee te kijken met bepaalde handelingen gaat dat uiteindelijk vanzelf. De beste manier om iets te leren is tenslotte door het gewoon te doen! En mocht er toch hulp nodig zijn dan weten we elkaar te vinden. We zijn hier echt een team en iedereen staat dan ook voor je klaar.’’ En ook de collectie waar we hier mee aan de slag mogen, is een cadeautje. Net zoals onze doelgroep is ook de collectie heel breed. Er wordt tijdens de inkoop niet alleen gekeken naar de trends, maar voornamelijk ook naar de kwaliteit en de wensen van de klant. Zo hebben we voor ieder wat wils wat de verkoop voor mij weer heel afwisselend maakt.
Lees verder onder de foto.